Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kulturní dům v Havířově bude nasvícen modře, město podpoří autisty

24. 3. 2015

 

 

K osvětové kampani Česko svítí modře, jejímž cílem je zvýšit povědomí veřejnosti o problematice autismu, se letos připojí také statuární město Havířov. Jeho radní odsouhlasili nasvícení Kulturního domu Petra Bezruče na od 2. do 9. dubna modrou barvou, která je barvou komunikace. A právě komunikace představuje pro osoby s autismem jednu z nejvážnějších bariér porozumění světu.


"Připojujeme se ke druhému ročníku kampaně nasvícením jedné z našich budov v centru města. Osvěta je v této oblasti velmi důležitá, protože autismus je ve společnosti stále rozšířenější a je nutné s touto problematikou veřejnost seznamovat jakoukoli formou," uvedl náměstek havířovského primátora Daniel Vachtarčík. Konkrétně v Havířově v těchto dnech radnice zjišťuje, kolik takových dětí ve městě je, které mateřské nebo základní školy navštěvují. "Je důležité, aby se o autismu co nejotevřeněji mluvilo, abychom pochopili, co tito lidé potřebují. Protože i oni mají právo na plnohodnotný život v naší společnosti," míní Daniel Vachtarčík. Rovněž doplnil, že v Havířově chybí odborníci zabývající se problematikou autismu, kteří by byli schopni rodinám s takovými dětmi pomáhat.


Celorepubliková kampaň Česko svítí modře bude zahájena 2. dubna 2015. Na uvedené datum připadá světový den povědomí o autismu. Do loňského prvního ročníku kampaně se zapojilo 11 ze 14 krajů České republiky.


Autismus je vývojové mentální postižení projevující se abnormální sociální interakcí, stálými opakujícími se vzorci chování a narušenými komunikačními schopnostmi. Objevuje se před třetím rokem věku.

 

 

 

 

 

 

autor:Ing. Eva Wojnarová

zdroj: Město Havířov